Jackpot! 3 Dutch PR awards uit 3 nominaties
Drie nominaties omgezet in drie awards – daar zijn we super trots op! Joyce en Emma namen tijdens de Dutch PR Awards de winst in ontvangst voor de verschillende PR-campagnes. De jongerencampagne van De Belastingdienst werd bekroond voor beste overheidscommunicatie. We ontvingen een zilveren award voor onze campagne voor de Duurzame Kieswijzer van ASN Bank in de categorie Finance. En met de Snel Thuis-aanpak voor Van Wijnen wonnen we zilver in B2B.
Zeven jaar geleden zijn in Nederland voor het laatst prijzen in het PR-vak uitgereikt, tot gisteravond! Bij de Dutch PR Awards werden gisteren de beste Nederlandse PR-campagnes van het jaar verkozen. De concurrentie was stevig. We zijn dan ook enorm trots met de awardwinst voor onze campagnes voor ASN Bank, Van Wijnen en de Belastingdienst.
Timing = key (tot succes)
De Duurzame Kieswijzer van ASN Bank zet de standpunten van politieke partijen over duurzame thema’s op een rij. Aan HvdM de vraag om kwalitatieve media-aandacht voor de kieswijzer te realiseren. Dat deden we precies op het juiste moment: al vóór veel andere bekende stemhulpen live gingen én met een persoonlijke aanpak.
Dat gaf een boost aan het aantal unieke websitebezoekers van de Duurzame Kieswijzer. Het PR-onderdeel was verantwoordelijk voor ruim 20% van de bezoekers.
Lees hier de case over de ASN Duurzame Kieswijzer
Doelgroepgericht onderzoek levert resultaat
De Belastingdienst vroeg ons een verdiepende PR-campagne op te zetten om jongeren met een bijbaan te activeren belastingaangifte te doen. Om het perspectief van jongeren centraal te stelen, deden we representatief onderzoek. Met de resultaten boekten we PR-succes midden in de doelgroep. En jongeren? Die deden massaal aangifte. Dat succes werd bekroond met een award.
Lees hier de case van de jongerencampagne
Winnend recept
Zo snel mogelijk woningen realiseren voor inwoners. Het is een speerpunt bij veel gemeenten. Uit onderzoek blijkt alleen dat er simpelweg niet voldoende menskracht bij dorpen en steden is om de woningbouw te versnellen. Daarom adviseerden wij om niet het product, maar de aanpak om snel en zorgvuldig een straat erbij te bouwen centraal te stellen. Een aanpak die gemeenten helpt.
Het winnende recept dat leidde tot een award? Een mix van een slimme positionering, persoonlijke aanpak én het blootleggen van het maatschappelijke sentiment.