Nominatie beste campagne voor jongeren
Afgelopen najaar maakten we samen met Roorda en Initiative een geïntegreerde jongerencampagne voor de Belastingdienst. Ons doel? Jongeren activeren hun belastingaangifte te doen. Het campagne-effectonderzoek liet fantastische resultaten zien. En nu is-ie ook nog eens genomineerd voor een Sabre Award in de categorie Marketing to Youth!
Op woensdag 17 april wordt de winnaar bekend gemaakt in Londen. Spannend! De concurrentie is groot. Maar we zijn al enorm trots dat we één van de beste 5 jongerencampagnes van EMEA zijn.
Media-aandacht recht in de doelgroep
Veel jongeren in Nederland hebben een vakantie- of bijbaan. Bij een deel van de jongeren wordt te veel loonbelasting ingehouden. Daardoor kunnen jongeren kunnen mogelijk geld terugkrijgen van de Belastingdienst. Maar, dan moeten zij wel aangifte doen. De Belastingdienst vroeg ons een verdiepende PR-strategie op te zetten als onderdeel van een geïntegreerde voorlichtingscampagne. Om zo jongeren met een bijbaan te activeren hun belastingaangifte te doen.
We deden representatief onderzoek om het perspectief van jongeren centraal te kunnen stellen. Met de onderzoeksresultaten boekten we PR-succes midden in de doelgroep. En dat zagen we terug in het campagne-effectonderzoek van de geïntegreerde campagne. Want we scoorden mooie cijfers, onder andere voor PR.
Lees hier de case van de jongerencampagne.