Rookmelders en humor
De rookmelder van een fastfoodketen, nieuwsgierigheid en humoristische copytips. Drie willekeurige onderwerpen? Zeker niet. Het waren deze zaken die ons afgelopen maand inspireerden.
Nieuwsgierige HvdM’ers
Wist jij dat nieuwsgierigheid dé aanjager is voor creativiteit? Dat is precies waarom wij altijd op zoek zijn naar nieuwe trends en ontwikkelingen. En wij elkaar elke dinsdag inspireren tijdens ons kenniskwartiertje. Christ Coolen schreef deze maand alles over nieuwsgierigheid in zijn ‘Leukste Nieuwsbrief over Marketing(Psychologie)’. Een aanrader om je op deze nieuwsbrief in te schrijven.
Eerste hulp bij aangebrande gerechten
Zou het aan onze skills in de keuken liggen? Of is de slimme rookmelder van McDonald’s gewoon een ijzersterk idee? Hoe dan ook: de gadget die eten bestelt als jouw gerecht mislukt, inspireerde ons om out of the box te blijven denken.
Copytips met humor
Om echt succesvolle teksten te schrijven, kun je maar beter precies 422 boeken lezen en 246 ritjes met het OV maken. Als je de nieuwsbrief van copywriter Dave Harland gelooft, tenminste. Op LinkedIn wisselt hij tips vliegensvlug af met verhalen vol humor. En in zijn nieuwsbrief geeft Harland handvatten voor teksten die de aandacht vasthouden.