Aanklotende zomergasten en offline ouderen
Hopelijk geniet je van de zomer! En gebruik je de vakantietijd om lekker te lummelen en bij te tanken. Ben je wel aan het werk? Vergeet dan niet een beetje aan te kloten. Over aankloten en andere zaken, lees je in deze editie van onze inspiratieblog.
Zomergasten
Hét programma van de zomerse tv-programmering, wat ons betreft. De openhartige gesprekken met presentator Humberto Tan en ABN-AMRO econome Sandra Phlippen gaven stof tot nadenken. Zo bepleitte Phlippen het remmen van economische groei door overheidsbeleid dat ervoor zorgt dat de echte prijs wordt betaald. En liet zij in de documentaire The Salt of the Earth van Wim Wenders zien dat mensen de neiging hebben altijd op zoek te gaan naar rijkdom en welzijn. De fragmenten waren afwisselend ontroerend en indrukwekkend. We zijn benieuwd wat de rest van het Zomergasten-seizoen brengt.
Lekker offline
Vaak hebben we het over digitale middelen en technologische innovaties. Maar is dat effectief als je mensen wil bereiken die ouder zijn dan 60? Dan kun je beter kiezen voor tv, radio, dagbladen of magazines. Aan internet besteden 60-plussers weinig tijd. En wist je dat lager opgeleiden (dat zijn 35% van de 60-plussers!) – nauwelijks online zijn? Deze kennis nemen we mee in de najaarscampagnes voor NL-Alert, UroLift, Eén tegen Eenzaamheid en Palliatieve zorg, die stuk voor stuk óók 60-plussers als doelgroep hebben.
Aankloten
En dan nog even dit: je kunt niet áltijd aanstaan. Ondernemer Frans van Leeuwen pleitte afgelopen maand in NRC voor spelen op het werk. Of, zoals hij zegt: aankloten. Door nutteloze dingen te doen. Te falen én daar om te lachen. En te durven spelen op het werk. Dan kom je vaak tot mooie dingen. En is dat juist niet de bedoeling? Dus ben je deze zomer op zoek naar inspiratie? Ga lekker aankloten!