Nieuws

HvdM sleept 3 European Excellence Awards in de wacht

2018 was een fantastisch jaar voor HvdM. Het harde werken werd beloond met niet één, twee, maar wel drie European Excellence Awards. Twee campagnes van HvdM werden uitgeroepen tot beste launch, beste campagne van de Benelux en Frankrijk én beste campagne in Food en Beverage. Onze collega’s Sonja, Esther en Astrid, stapten in het vliegtuig naar Dublin om de awards in ontvangst te nemen.

HvdM sleept 3 European Excellence Awards in de wacht

Doorbreek het taboe

De campagne Hey! Het is oké werd bekroond tot beste lancering in Europa met een Excellence Award in PR & Communications. De campagne voerden we uit in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en in samenwerking met reclamebureau Publicis en mediabureau Initiative. Het doel van de campagne was het taboe op depressie onder jonge vrouwen en jongeren doorbreken. Door onze pr-strategie maakten wij letterlijk zichtbaar dat het oké is om het gesprek over depressie te openen. Uit de campagne-effectmeting bleek dat bijna alle jonge vrouwen (90%) en een grote meerderheid van de jongeren (77%) na de campagne beseften dat het belangrijk is het gesprek te openen wanneer ze signalen van depressie bij zichzelf constateren.

Gered van de afvalhoop

De awards voor beste campagne van de Benelux en Frankrijk én beste campagne in Food en Beverage wonnen we met onze reddingsactie van 6 miljoen snacktomaatjes. Door de zomerse hitte kwamen miljoenen tomaatjes niet door de strikte kwaliteitscontroles heen. Een deel had rimpeltjes en kleine deukjes. Om de voedselverspilling tegen te gaan, redden we deze snacktomaatjes in opdracht van tomatenkweker Greenco van de afvalhoop. Dankzij de campagne waren de tomaatjes in anderhalve dag volledig ‘uitverkocht’. En nog belangrijker: supermarkten en andere retailers besloten dankzij de enorme media-aandacht hun kwaliteitsstandaarden te versoepelen. Groenten en fruit die bijna perfect zijn, worden sindsdien gewoon verkocht.

Ook al twee IPRA awards

Eerder dit jaar namen we ook al twee IPRA awards voor de Wereldreiziger-campagne van de Douane in ontvangst. Dat zet de teller op vijf mooie prijzen in 2018.