Hattrick! 3 internationale PR-awards
Meetbare PR-impact wordt gewaardeerd! Want we hebben niet één, niet twee, maar drie IPRA Golden World Awards gewonnen. De International Public Relations Association heeft de PR-campagne voor het Donorregister uitgeroepen tot ‘s werelds beste in de publieke sector. Ons werk voor CoronaMelder is bekroond met IPRA Awards in de categorieën mediarelaties en lancering van een nieuwe service. En daar zijn we trots op!
Een drietal awards scoor je natuurlijk niet elke dag. En dat twee verschillende campagnes in de prijzen vallen, maakt het extra bijzonder. Met beide opdrachten realiseerden we maatschappelijke impact. Benieuwd naar de resultaten?
CoronaMelder: sentiment gekeerd
In 2020 laat het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) de beste appontwikkelaars een corona-app bouwen. Het draagvlak staat onder druk omdat Nederlanders zich zorgen maakten over de privacy. Met onze PR-campagne wilden we het vertrouwen in de app vergroten en misverstanden wegnemen. En dat is gelukt: de CoronaMelder-app werd nog voor de landelijke lancering 2,5 miljoen keer gedownload. Een sterk staaltje teamwork met VWS, reclamebureau Roorda, mediabureau Initiative, de GGD’en, het bouwteam van de app en al die anderen. Hoe we dit mooie resultaat behaalden, lees je hier.
Donorregister: iedereen kiest zelf
En ook voor de VWS-campagne voor het Donorregister ontvangen we een IPRA Award. Sinds 1 juli 2020 staat iedereen standaard in het Donorregister als donor geregistreerd. Tenzij je zelf een andere keuze maakt. Met onze PR-campagne stimuleerden we volwassenen hun keuze vast te leggen vóór de invoering van het nieuwe Donorregister. We gaven speciale aandacht aan ondervertegenwoordigde groepen in het oude donorsysteem, zoals migranten en analfabeten. Samen met reclamebureau TBWA en mediabureau Initiative zorgden we ervoor dat de registratiegraad met 75,6% ver boven het doel van 57% uitkwam. Benieuwd hoe we dit deden? Lees dan hier de case.