Nieuws

Europese Award: 2x kans

Kijk, vergelijk en kies! Zo werkt Nutri-Score. En kijken, vergelijken en kiezen? Dat heeft ook de jury van de European Excellence Awards gedaan. Uit meer dan 700 inzendingen nomineerden zij onze PR-campagne voor Nutri-Score twee keer. In de categorieën Issues en reputatiemanagement en Publieke sector staan we in de top 5 van Europa. Gaan we winnen? Dat weten we op 6 december.

Europese Award: 2x kans

Vanaf 1 januari 2024 is Nutri-Score het voedselkeuze logo in Nederland. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport vroeg HvdM het sentiment rond het logo te keren. Voordat de publiekscampagne op 1 april startte. Want de meeste journalisten zagen Nutri-Score als misleidend en verwarrend. Met een glasheldere boodschap, sterke onderbouwing en slimme PR-campagne lukte het ons het sentiment te keren.

Hoe we dat deden? Dat lees je in onze case.