Een kopje koffie met… Natascha
Natascha is sinds kort mede-eigenaar van HvdM PR. Meer dan genoeg reden om een haar te vragen hoe zij kijkt naar het bureau en waar ze zich de komende jaren hard voor maakt. Tijd dus voor een kopje koffie met Natascha.

Gefeliciteerd! 19 jaar na je start bij HvdM ben je nu mede-eigenaar. Trots?
Dankjewel. Ik ben zeker trots! Ik ben erg blij met deze kans. En het voelt ook als het juiste moment. Komend jaar bestaat HvdM PR 75 jaar, we verhuizen binnenkort en we staan er goed voor als bureau. Kortom: nu is hét moment in te stappen.
Waar richt je je de komende jaren op?
Ik voel me nóg meer betrokken dan voorheen, maar aan mijn functie verandert niet veel. Ik blijf klanten adviseren, collega’s coachen en zorgdragen voor het reilen en zeilen van het bureau. Samen met Daniëlle had ik al de dagelijkse leiding, dat blijft zo.
Ik ga me nog meer bezighouden met de positionering van het bureau. We willen het bureau naar een hoger niveau tillen en hebben daar drie speerpunten voor: bewezen gedragsverandering, communicatie met doelgroepen die via massamedia lastiger te bereiken zijn en efficiënte uitvoering met de nodige creativiteit.
Kun je daar meer over vertellen?
Zeker! Efficiënte uitvoering betekent het omarmen van AI-tools om wat we doen sneller te kunnen. Denk aan het maken van rapportages en analyses, of het aanpassen van content voor verschillende doelgroepen.
In de tijd die we winnen, gaan we in gesprek met doelgroepen. Zo hebben we voor NL-Alert gesproken met mensen met een auditieve beperking en spraken we voor de belastingaangifte voor mensen met een visuele beperking. Door dat te doen, weten we zeker dat het doelgedrag voor íedereen uitvoerbaar is. Wat daar draait het voor ons om: bewezen gedragsverandering om de wereld een beetje mooier te maken.
Waarin vul jij Daniëlle aan?
Op het coachen en ontwikkelen van collega’s. Ik help het team bij de persoonlijke en professionele ontwikkeling. Zo stuur ik de HvdM Academy aan waarmee we onszelf ontwikkelen met kennis van binnen en buiten het bureau. Ook dit jaar kijk ik er weer naar uit om workshops op het bureau te organiseren en de POP-trajecten van de teamleden te begeleiden.
Tot slot: waar kijk je het meest naar uit in de komende jaren?
Dat blijft toch het maken van mooie en impactvolle PR-campagnes voor onze klanten met ons team. Maar ook buiten campagnetijd willen we effectief zijn. Bijvoorbeeld met newsjacking. Voor ASN Bank hebben we daarmee de afgelopen jaren mooie resultaten behaald. Goed om dat ook voor andere klanten op te zetten. En natuurlijk kijk ik uit naar de ontwikkeling van ons team, het 75-jarig jubileum komend jaar en de verhuizing binnenkort. Kortom; never a dull moment!
Lees hier het persbericht dat op 31 maart 2025 is uitgestuurd.