Deepfakes voor wie het horen wil
Deze maand werden wij geraakt door de verhalen van ouderen. Ook deepfake video’s maakten indruk. En een mooie vergelijking onderstreepte hoe belangrijk het is je doelgroep goed te kennen.
Deepfake voor maatschappelijke doelen
Zijn deepfake video’s alléén geschikt om anderen te bedriegen, fake news te delen en reputatieschade toe te brengen? Niet als het aan Dove, de politie en Malaria No More UK ligt. Zij gebruikten deepfake video’s om maatschappelijke thema’s aan de kaak te stellen. Een ontwikkeling om in de gaten te houden!
De verhalen van ouderen
Niets inspireert meer dan een goed verhaal. Dat goede verhaal heeft Alet Klarenbeek. Zij gaf ons deze maand een inspirerende en ontroerende workshop over ouderencommunicatie. Een sessie in het teken van luisteren, trage vragen en hoe je ouderen écht bereikt.
Het belang van doelgroeponderzoek
Tot slot een rake vergelijking om ons te herinneren voor wie we ons werk iedere dag weer doen. Afkomstig uit het boek The Soft Skills Book van Dan White, gedeeld door gedragsexpert en marketeer Richard Shotton.
“Een presentatie (of communicatiemiddel, red.) maken zonder doelgroep in het achterhoofd, is als het schrijven van een liefdesbrief ‘voor wie het aangaat’.”, aldus voormalig Presentation Research Manager voor AT&T, Ken Haemer.
Binnenkort vertellen we je meer over hoe wij ons verdiepen in onze doelgroepen. Houd hvdm.nl dus vooral in de gaten!