Blog

Deepfakes voor wie het horen wil

Deze maand werden wij geraakt door de verhalen van ouderen. Ook deepfake video’s maakten indruk. En een mooie vergelijking onderstreepte hoe belangrijk het is je doelgroep goed te kennen.

Deepfakes voor wie het horen wil

Deepfake voor maatschappelijke doelen

Zijn deepfake video’s alléén geschikt om anderen te bedriegen, fake news te delen en reputatieschade toe te brengen? Niet als het aan Dove, de politie en Malaria No More UK ligt. Zij gebruikten deepfake video’s om maatschappelijke thema’s aan de kaak te stellen. Een ontwikkeling om in de gaten te houden!

De verhalen van ouderen

Niets inspireert meer dan een goed verhaal. Dat goede verhaal heeft Alet Klarenbeek. Zij gaf ons deze maand een inspirerende en ontroerende workshop over ouderencommunicatie. Een sessie in het teken van luisteren, trage vragen en hoe je ouderen écht bereikt.

Het belang van doelgroeponderzoek

Tot slot een rake vergelijking om ons te herinneren voor wie we ons werk iedere dag weer doen. Afkomstig uit het boek The Soft Skills Book van Dan White, gedeeld door gedragsexpert en marketeer Richard Shotton.

“Een presentatie (of communicatiemiddel, red.) maken zonder doelgroep in het achterhoofd, is als het schrijven van een liefdesbrief ‘voor wie het aangaat’.”, aldus voormalig Presentation Research Manager voor AT&T, Ken Haemer.

Binnenkort vertellen we je meer over hoe wij ons verdiepen in onze doelgroepen. Houd hvdm.nl dus vooral in de gaten!