Brainstorm met Generatie Z biedt nieuwe inzichten
Generatie Z is revolutionair, staat altijd open voor nieuwe ideeën en wil de wereld veranderen. Of niet? Dát wilden we ontdekken tijdens de brainstorm die we op 5 juni met Samsung organiseerden. Vier Generatie Z-vrouwen en vier millennials schoven aan. Uiteraard op 1,5 meter afstand.
Generatie Z is een belangrijke doelgroep voor Samsung, voor wie wij de product PR verzorgen. Voor verschillende campagnes wilden we samen meer inzicht krijgen in de vrouwen van Generatie Z. Hoe staan ze in het leven? Wat vinden ze belangrijk? Tegen wie kijken ze op? Door inspiratieoefeningen, vragen te stellen en antwoorden van Generatie Z en de millennials naast elkaar te leggen, kwamen we al snel tot sterke inzichten.
Media inspireert
Generatie Z volgt online veel merken en influencers. De content van deze merken en influencers biedt de jonge vrouwen inspiratie voor hun ambities, doelen en toekomstige life events. Denk hierbij aan uit huis gaan, samenwonen, een eigen auto kopen, trouwen of een nieuwe baan. Tegelijkertijd laten ze zich niet gek maken door de promoties van influencers. De dames filteren, soms onbewust, op onderwerpen die ze belangrijk vinden in hun leven.
Ook confronterend
Tijdens de brainstormsessie werden de deelneemsters ook met hun neus op de feiten gedrukt. Toen werd gevraagd hoeveel uur per dag ze dachten hun telefoons te gebruiken, lag de realiteit hoger dan verwacht. Dergelijke inzichten zijn relevant voor Samsung én voor ons. Wij nemen de inzichten mee in de ontwikkeling van toekomstige PR-plannen, zodat we Generatie Z nog effectiever bereiken.