Nieuws

3x kans op Europese PR-award

Mooi nieuws! We maken 3 keer kans op een European Excellence Award. Voor Statiegeld Nederland dingen we mee naar de award voor beste lancering. En met de campagne tegen victim blaming bij seksueel geweld zijn we genomineerd voor de beste campagne in de publieke sector én de beste campagne van de Benelux en Frankrijk!

3x kans op Europese PR-award

Op 9 december weten we of we gewonnen hebben. Duimen jullie mee? En lees hieronder alvast meer over de genomineerde campagnes.  

Lever je statiegeldflesjes in

Sinds 1 juli 2022 zit er ook statiegeld op kleine plastic flesjes. Hoe zorg je ervoor dat mensen dit weten én dat ze ook hun kleine flesjes inleveren? Om dit te bereiken, speelden we in op bestaand gedrag. Ook werkten we samen met partners, zoals sportverenigingen. Een half jaar na de introductie werd 80 procent van alle verkochte flessen ingeleverd. We waren al zo blij dat deze campagne is uitgeroepen tot beste internationale campagne in de categorie Consumenten PR voor een bestaande dienst. Dat we nu ook genomineerd zijn voor een Europese PR-award is helemaal tof! Lees hier meer over deze case en onze aanpak.  

Docu schudt Nederland wakker 

‘Waarom nodigde je hem thuis uit op je eerste date?’ Victim blaming: veel slachtoffers van seksueel geweld hebben er mee te maken. En dit maakt het nog lastiger om hulp te zoeken na een nare seksuele ervaring. Wat was het gaaf om een documentaire te maken met Sunny Bergman om omstanders bewust te maken van hun vaak onbedoeld schadelijke gedrag. En met succes! Na de campagne gaf onder andere 78% van de doelgroep aan beter te weten wat victim blaming betekent. Meer weten over de case en de resultaten, of de docu kijken? Check het hier