2 keer goud bij IPRA awards
Apetrots, dat is HvdM! We hebben met de aangiftecampagne van de Belastingdienst maar liefst twee IPRA Golden World Awards gewonnen. De International Public Relations Association (IPRA) bekroonde de campagne met goud in de categorieën ‘Communication research’ en ‘Financial services and investor relations’.
Intensieve samenwerking
De twee IPRA awards zijn een mooie bekroning op de jarenlange samenwerking tussen de Belastingdienst en HvdM. Elk jaar voert de Belastingdienst een grote landelijke aangiftecampagne. Het doel: particulieren en kleine ondernemers juist, volledig én op tijd de jaarlijkse aangifte inkomstenbelasting laten doen. HvdM helpt de Belastingdienst al twee jaar op rij bij de ontwikkeling en uitvoering van de PR-campagne en de begeleiding van de branded content campagne. Voor de aangiftecampagne van 2018 wonnen we twee IPRA Golden World Awards.
Life events centraal
De twee nieuwe IPRA awards in onze prijzenkast zijn vooral te danken aan de creativiteit en effectiviteit van de campagne. De creativiteit was onder meer te vinden in de PR en branded content strategie waarin life events centraal stonden. Denk aan het kopen van een huis, scheiden of voor het eerst aangifte doen als zzp’er. Het doel van de campagne werd met name bereikt door in alle content het gewenste gedrag te stimuleren: juist, volledig en op tijd aangifte doen. Die strategie droeg bij aan een recordaantal belastingaangiftes.
Dubbele winst
Voor de aangiftecampagne werkten we samen met mediabureau Telegraaf Media Groep. Gezamenlijk realiseerden we dubbele winst, waar de Belastingdienst erg blij mee is. Met veel plezier haalden we met de Belastingdienst de awards op in Armenië.