Vers van de boerderij
Verse melk van de boerderij, aan huis bezorgd. Mijn Melk, familieboerderij Oostdam en online supermarkt Picnic maken het mogelijk. Mijn Melk klopte bij HvdM aan voor de PR-campagne over de nieuwe samenwerking.
Minimelkfabriek
Mijn Melk is een platform voor boeren die hart hebben voor koe, milieu en mens. De boeren, de Mijn Melk-makers, laten hun koeien zelf beslissen wanneer ze gemolken worden door gebruik te maken van een melkrobot. De melk wordt vervolgens verwerkt met de Lely Orbiter, een minimelkfabriek op het erf van de boer zelf. Hiermee kunnen boeren zelf op een slimme manier pure zuivelproducten produceren. Na het pasteuriseren en verpakken, gaat de melk direct van de boerderij naar de supermarkt. Familieboerderij Oostdam is het tweede boerenbedrijf in Nederland dat met deze minimelkfabriek is gaan werken. Vanuit de boerderij gaat de verse melk direct naar Picnic, waar het de dag erna al bij de klant op de keukentafel kan staan. Met PR zetten we de nieuwe samenwerking in de schijnwerpers.
Van vakmedia tot foodbloggers
Om aan te sluiten bij de uiteenlopende mediadoelgroepen, organiseerden wij het lanceringsmoment in twee delen. De ochtend was speciaal voor consumentenmedia en foodbloggers en de middag voor (regionale en lokale) nieuwsmedia en relaties. Het uitgangspunt was de nieuwe samenwerking en het feit dat familieboerderij Oostdam als tweede boerenbedrijf in Nederland met de Lely Orbiter werkt. De lancering vond plaats op de boerderij van de familie Oostdam in Bodegraven.
Mediagenieke lancering
Om de lancering zo mediageniek mogelijk te maken, zetten we samen met de klant een doordacht programma op. Dit resulteerde onder meer in een rondleiding op de boerderij, een kijkje achter de schermen van de minimelkfabriek en een proeverij met verschillende hapjes waarin melk verwerkt was. Met de familie Oostdam als woordvoerder. We gaven de familie vooraf een mediatraining, zodat de familieleden de boodschap in hun eigen woorden en stijl konden overbrengen. Ook zorgden we bij de interviews voor een goede begeleiding.
Succesvolle aanpak
Dat de lancering mediageniek was, blijkt uit de publicaties die volgden. In totaal leverde de PR-aanpak 54 publicaties op. Waaronder uitgebreide videorapportages op AD.nl en Omroep West en verschillende posts op de platformen en social media kanalen van de foodbloggers. In totaal was de PR-campagne goed voor een bereik van 1,2 miljoen mensen.
HvdM nam ons bij dit evenement veel werk uit handen door de gehele mediabegeleiding op zich te nemen. Van uitnodigen, tot nabellen én de begeleiding tijdens het evenement. Dat leverde mooie media-aandacht op!
Manager Marketing Communications Lely